Klantprofiel
Land: Verenigd Koninkrijk
Sector: Verhuur van kratten
www.pluscrates.com

Belangrijkste voordelen

  • Door gebruik te maken van verplaatsingen tussen depots heeft ieder depot toegang tot het complete inventaris van kratten, ongeacht de locatie.
  • Gedeeltelijke ophalingen met aanwijzingen waarmee wordt gevraagd hoeveel kratten ze willen ophalen, zodat voldoende ruimte wordt toegewezen op de ophaalvoertuigen.
  • Geautomatiseerde en nauwkeurige facturering met gegevens die ingevuld worden via MCS-rm.
  • Verbeterde klantenservice door klanten te voorzien van een up-to-date weergave van hun lopende verhuuractiviteiten en transactiegeschiedenis via het MCS Customer Portal.

De uitdaging

Pluscrates had specifieke eisen om te voldoen aan hun bulkverhuurbehoeften, maar het bedrijf wilde niet de weg bewandelen van software op maat. Met hun zorgvuldig opgestelde criteria stond MCS op de definitieve kandidatenlijst van drie softwareleveranciers. Toen Pluscrates alle systemen in actie had gezien, koos het bedrijf voor MCS.

De oplossing

MCS-rm wordt nu gebruikt door 11 beheerders in het kantoor van Wembley, maar raakt bijna elk aspect van de activiteiten van Pluscrates. Het beheert de duizenden kratten in de huurinventaris en het algemene verhuurproces van het bedrijf, van het opstellen van een verhuurcontract tot facturering en rapportering.

Gefaseerde ophalingen

Sommige verhuursystemen weten absoluut niet om te gaan met gefaseerde ophalingen: het is vaak alles of niets ophalen. MCS-rm daarentegen stelt ons de vraag hoeveel kratten wij willen reserveren voor de ophaling. Het is heel nuttig en zorgt ervoor dat voldoende ruimte wordt toegewezen op het ophaalvoertuig. Bovendien zijn onze marges groter bij verhuurtransacties op lange termijn, dus het feit dat we kunnen bijhouden wat er enkele maanden later allemaal nog op de locatie aanwezig is levert een essentiële bijdrage aan onze winstgevendheid.

Webportaal voor klanten

Op hun overzicht per opdracht krijgen klanten op een efficiënte manier een gedetailleerde lijst van op datum gerangschikte gegevens, zoals het aantal en het soort kratten dat geleverd werd op welke adressen.

Door klanten gemakkelijke toegang tot informatie te bieden, kunnen we veel tijd besparen: ze hoeven ons niet meer te bellen, ze kunnen gewoon de ondertekende leveringsbonnen, ophaalbonnen, enz. bekijken voor elk van de regels om een volledig audittraject te raadplegen. De elektronische opslag van informatie draagt er ook toe bij dat er bespaard wordt op kostbare archiefruimte en stelt alle partijen in staat om sneller relevante informatie te vinden.

Nauwkeurige facturering

Ik heb in bedrijven gewerkt waar een volledig team zich bezighield met de verwerking van de stroom van vragen rond facturatie, maar dat gebeurt hier niet. MCS-rm is fantastisch. Door de nauwkeurigheid van de informatie kunnen we het aantal vragen van klanten tot een minimum beperken. Dit heeft een positieve weerslag op onze cashflow.

De voordelen

Sinds Pluscrates gebruik maakt van MCS-rm kan het bedrijf:

  • Omgaan met extra vereisten door gebruik te maken van de optie voor verplaatsingen tussen depots.
  • Gefaseerde ophalingen uitvoeren waarbij alleen een gedeelte van een order wordt opgehaald.
  • Klanten toegang bieden tot hun huurinformatie via het webportaal voor klanten.
  • Nauwkeurige, geconsolideerde facturen aanmaken en verzenden per e-mail met gedetailleerde uitsplitsingen van de datums en inhoud van de leveringen en ophalingen.
Pluscrates Testimonial
Omdat we een dienstverleningsbedrijf zijn, onderscheiden we ons niet zozeer door de producten die we leveren, maar wel door de immateriële activa. We kunnen het volledige end-to-end proces gesmeerd laten lopen ... en MCS-rm is voor dit alles absoluut van wezenlijk belang.

Pluscrates

 

Neem contact op

Voor meer informatie over wat MCS-rm voor uw verhuurbedrijf kan betekenen, bel ons op +31 (0) 85 0020805 of gebruik ons aanvraagformulier.

Contact