Klantprofiel
Land: Nederland
Sector: Verhuur van hoogwerkers en hijskranen
www.hoogwerkservice.nl

Belangrijkste voordelen

  • Toegang tot accurate en betrouwbare voorraadniveaus om het gebruik van de bedrijfsmiddelen te helpen verbeteren zodat beslissingen genomen kunnen worden op basis van nauwkeurigere informatie.
  • Het verkoopteam kan zich concentreren op conversie van uitstaande offertes in verhuurboekingen en bestellingen dankzij een uitgebreide CRM-oplossing.
  • Toegang vanaf elk mobiel apparaat tot alle gegevens van de klant, waaronder de bestelgeschiedenis, debiteurenstand en CRM-acties.
  • Een uitstekende klantenservice met het gebruik van het nauwkeurige proces voor orderverzamelingen uit het magazijn met behulp van mobiele apparaten.

De uitdaging

IPAF-lid Hoogwerkservice is een onafhankelijke leverancier van hoogwerkers, hijskranen en hijsmiddelen voor zowel verhuur als verkoop. De oudere softwareoplossing van het bedrijf was achterhaald en werd onvoldoende verder ontwikkeld. Het was duidelijk dat het softwarepakket niet in staat was om mee te groeien met de toekomstige plannen voor groei. Men streefde naar modernisering van de softwareoplossing en ging op zoek naar een betrouwbare softwarepartner.

De oplossing

Hoogwerkservice stelde een kandidatenlijst samen met daarop slechts twee leveranciers. Er werd voor MCS-rm gekozen door zijn ervaring en flexibiliteit, opgebouwd dankzij meer dan dertig jaar in de verhuursector. De toekomstbestendige softwareoplossing trok Hoogwerkservice aan omdat deze is opgebouwd in de meest actuele Microsoft .NET-technologie met een open Microsoft SQL-database.

MCS-rm Asset Management

Met MCS-rm hebben we volledig zicht op onze gehele verhuur- en verkoopvoorraad. Dankzij de software zien we welke machines er beschikbaar zijn voor verhuur. Dit betekent dat wij onze klanten apparatuur kunnen aanbieden in de best mogelijke conditie, wat essentieel is voor ons groeiende verhuurbedrijf. We kunnen nu elke machine volgen gedurende de hele levenscyclus en weten waar deze geweest is, wat ermee verdiend is en hoeveel kosten de machine gemaakt heeft - en dit allemaal met één druk op de knop. Met deze informatie kunnen we de juiste investeringsbeslissingen kunnen nemen.

Customer Relationship Management (CRM)

CRM stelt onze verkopers in staat om veel georganiseerder te zijn bij het regelen van hun follow-upbezoeken en offertes die worden opgesteld voor een prospect of klant. We kunnen zien hoeveel offertes omgezet zijn in contracten en welke niet. Dankzij CRM kan ons verkoopteam effectiever en doelgerichter werken in al zijn activiteiten.

Mobiele CRM app

Met MCS CRM hebben we volledig zicht op al onze transacties met klanten en hun activiteiten. We hebben 5 of 6 verkopers die gebruik maken van CRM. Het was dan ook een natuurlijke volgende stap om MCS CRM Mobile te gaan gebruiken op onze smartphones. Als nu een verkoper naar de locatie van een klant gaat, kan hij of zij alles bekijken wat nodig is om te weten over de klant en de gehele geschiedenis zien.

AFAS-integratie

De integratie tussen MCS-rm en AFAS is perfect voor ons. We kunnen alle openstaande bedragen op klantfacturen zien zonder dat we de MCS-rm-desktopapplicatie hoeven te verlaten. Als we inkooporders toevoegen in MCS-rm, worden deze direct ook in AFAS opgenomen. In wezen heb je zo alle benodigde informatie binnen handbereik, wat ons ontzettend veel tijd bespaart.

Mobiele Pakbon

Als we een machine verhuren aan een klant, kan het gebeuren dat de magazijnophaler het serienummer verkeerd leest, waardoor de verkeerde machine bij de klant terechtkomt. Mobiele Orderverzameling van MCS maakt daarom een groot verschil voor de nauwkeurigheid van onze ordervoorbereidingen.

De voordelen

Sinds het bedrijf gebruikmaakt van MCS-rm kan Hoogwerkservice:

  • Nu de complete inventaris van verhuuractiva alsook de machineverkopen controleren en bewaken.
  • Beter inzicht krijgen in de behoeften van de klant met een geconsolideerde weergave van alle klantinteracties, de gehele bestelgeschiedenis en alle financiële gegevens in MCS-rm.
  • Verbetering waarnemen in de nauwkeurigheid van de orderverzamelingen uit het magazijn door gebruik te maken van mobiele apparaten en elektronische ophaallijsten.
  • De geschiedenis van elke machine gedurende de hele levenscyclus bewaken en volgen, en nauwkeurig inzicht krijgen in het rendement op de investering.
Net als wij is MCS een onderneming die toekomstige technologie omarmt en nooit stilstaat. Door te kiezen voor MCS als onze softwarepartner hebben we gegarandeerd dat onze softwareoplossingen zullen blijven evolueren in overeenstemming met onze toekomstige groeibehoeften, in samenwerking met een bedrijf waarvan we weten dat we het kunnen vertrouwen.

Hoogwerkservice

 

Neem contact op

Voor meer informatie over wat MCS-rm voor uw bedrijf kan betekenen, bel ons op +31 (0)85 0020805 of gebruik ons aanvraagformulier.

CONTACT