Klantprofiel
Land: Verenigd Koninkrijk
Sector: Verhuur van gereedschappen en apparatuur
www.1stresponsesiteservices.co.uk

Belangrijkste voordelen

  • Interne bedrijfsmiddelen vrijmaken met een minder arbeidsintensief verzamelproces en minder vragen van klanten.
  • Verbeterde efficiëntie als gevolg van het centraliseren van hun IT op het hoofdkantoor en de eliminatie van pc’s uit de magazijnen, wat bijdraagt aan het stroomlijnen van hun activiteiten.
  • Nu ze voor 99% papierloos zijn, maken hun chauffeurs gebruik van mobiele telefoons voor leveringen, ophalingen en wisselingen.
  • Verbeterde responsiviteit met waarschuwingen per e-mail over de workflow die verstuurd worden naar de juiste personen naarmate de status van huurovereenkomsten wijzigt, zodat er niets gemist wordt.

De uitdaging

First Response koos voor de originele, op UNIX gebaseerde MCS-softwareoplossingen in 2002 toen mede-directeur Dave Blundell besloot om zijn eigen verhuurbedrijf te beginnen. In 2007 migreerde hij naar MCS-rm om zijn voordeel te doen met de voordelen van de Windows-omgeving.

De oplossing

First Response maakt nu gebruik van MCS-rm voor het runnen van hun externe verhuur- en bevoorradingsactiviteiten (First Response Site Services) en een inkoopafdeling (First Response Site Supplies). Al hun activiteiten worden beheerd door MCS-rm, waaronder de huurdesk, het magazijn, de transportplanning, de werkplaats en de accounts.

Waarom koos u voor MCS?

MCS leek ons erg interessant vanwege de vertrouwde software-interface en ook omdat we het bedrijf kenden en zij in staat zouden zijn om ons goed te ondersteunen in de toekomst.

MCS-rm Workflow-functie

Contracten kunnen op een lijst vermeld worden in elke fase van het proces, waardoor het makkelijker te zien is wat elke afdeling vervolgens moet doen. Deze e-mailboxen verschijnen op prominente schermen die te vinden zijn op de nieuwe centrale huurdesk, zodat er niets gemist wordt.

Transport Mobile

We zijn nu veel efficiënter met 99% van onze leveringen en ophalingen zonder papieren documenten binnen onze transportlogistiek.

Picking Mobile

Picking Mobile heeft ons ophaalproces vereenvoudigd. We hebben niet langer een pc nodig in het magazijn en het proces kan door één persoon verricht worden in plaats van twee. Dit heeft geleid tot beduidend lagere magazijnkosten en onze middelen zijn overgeheveld naar andere delen van het bedrijf.

De toekomst

Online Shop

Een verhuurbedrijf heeft een professioneel merkimago en een sterke e-commerce-aanwezigheid nodig. Als we online bestellen van apparatuur en verbruiksartikelen kunnen aanbieden, helpt dat onze reputatie als specialist en betrouwbare organisatie te versterken. Wij verwachten dat we door de online aanwezigheid kunnen concurreren met de nationale spelers in de verhuur- en verbruiksartikelenmarkt, waardoor we in de beste positie komen om aanbestedingen voor lucratievere contracten te winnen.

De voordelen

Sinds het bedrijf gebruikmaakt van MCS-rm kan First Response Site Services:

  • Alle gereedschapsreparaties beheren met de werkplaatsvoorziening in MCS-rm.
  • Werkplaatsschadebrieven opstellen om de kosten vast te leggen en waar nodig terug te verdienen van cliënten om te garanderen dat de verhuuractiviteiten winstgevend blijven.
  • Al zijn orders onder één dak consolideren met de lancering van zijn centrale verhuur- en verkoopdesk.
  • Een duidelijk omschreven procedure instellen met behulp van de MCS-rm Workflow-functie.
  • Papieren pakbonnen elimineren.
  • Leveringen, ophalingen en wisselingen plannen met de garantie dat chauffeursroutes worden geoptimaliseerd met Transport Manager.
  • Transport Mobile gebruiken om elektronische handtekeningen te registreren als bewijs van levering en ad-hoc-ophalingen direct naar de mobiele telefoon van een chauffeur sturen terwijl deze onderweg is.
  • Gebruik maken van streepjescodescanning om het ophaalproces te vergemakkelijken.
  • De belangrijkste klanten in staat stellen om hun eigen bestelgeschiedenis te zien, te bekijken welke apparatuur ze hebben verhuurd en hun bewijs van levering en ophaaldocumenten te downloaden binnen het MCS Customer Portal.
First Response Site Services
Doordat we ons activiteiten in MCS-rm hebben gecentraliseerd in het hoofdkantoor, verwachten we dat de toekomst veel gemakkelijker zal zijn. Dit geeft het bedrijf nieuwe kansen voor verdere en snellere expansie.

First Response Site Services

 

Neem contact op

Voor meer informatie over wat MCS-rm voor uw verhuurbedrijf kan betekenen, bel ons op +31 (0) 85 0020805 of gebruik ons aanvraagformulier.

Contact